femton - Move over Darling

Det är så kallt ute att jag har tår som känslolösa stenar, svidande kinder och röda öron. Snön överallt gör att varje tripp utanför dörren blir en balansgång i jakt på grus och snöfria platser. Det blir en del innetid. Inte mig emot jag skulle kunna spendera hela vintrarna med svartvita filmer och spenatlasange.

Mina vänner håller dock inte med om detta utan tar med mig ut på små äventyr ibland. Över nyår var vi på äventyr i Paris. Där rotade vi igenom gamla kläder, kyrkor och kartböcker.

Igår var Katta här och drack vin. Vi tittade på pojkar, pratade ytliga ting och löste livets stora frågor. Hon bättrade på mitt självförtroende genom att säga att jag var visst var fin nog att få en brunhårig Beatlespojke med skjorta. Jag bestämde mig för att lägga ner alla deppfasoner och tro på henne. Nu nöjer jag mig inte förrän jag hittar en pojk med pottfrilla vars blick bara skär rakt in i mig.

För att avsluta detta kärleksfulla vinterinlägg vill jag ge er en bild som jag råkade springa på häromdagen. Jag får hjärtklappling. Vet inte vad jag ska ta vägen. Har. Aldrig. Blivit. så. Upphetsad. Av. En. Bild.

PS. Här är en liten spellista i all enkelhet som kanske kan göra er vinter lite varmare.


Kommentarer
Postat av: Ellie

Klart att du är fin nog för en Beatles pojke med brinnande blick och pottfrilla, frågan borde snarare vara om han är fin nog för dig? =)

2010-01-09 @ 10:31:11
URL: http://imtalentedwithreason.blogg.se/
Postat av: ellinor

åhja den spellistan kommer förgylla min vinter och vår och sommar och höst och ja, allt. så fin karin puss!

2010-01-10 @ 22:21:01
Postat av: Karin

åh ellinorisar är bäst

2010-01-11 @ 12:02:41
Postat av: marie

pussssss

2010-01-11 @ 16:02:41
URL: http://bapaba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0