ett - When the sky is full of 0's and 1's


Dagar då hjärnan jobbar förmycket och kroppen förlite.

Dagar då Hitchkock överdoseras och ett möte i en mörk trappuppgång leder till en vacker falsett.

Dagar som leder till sömnlösa nätter.

Nätter då ljudet från omvärlden stängs av och allt som hörs är Andrew Bird.
Nätter då jag får för mig att skapa en blogg.

Nätter då alla påhitt, om man ser till statistiken, skall tas med en nypa salt.

Jag lyssnar på "Masterfade" och tänker på hur elektroniken får oss att glida längre ifrån simpla glädjeämnen i livet.
Men att skriva något nattligt påhitt om cykelturer och nyckelpigeäventyr vore bara motsägelsefullt. När jag i detta ögonblick skapar en blogg. Och binder mig ytterligare till elektroniken.

Vi vet ju alla att jag inte kommer vakna till en dag av cykelturer och havsvindar.
Jag kommer vakna och spela zelda.

Godnatt.




Kommentarer
Postat av: gina natalie

Haha ganska krånglig ja!! vad betyder det? kodachrome??

Kul nu får du uppdatera vaaarje dag :)

2009-08-05 @ 08:49:37
URL: http://capnsugar.blogg.se/
Postat av: Olof

Sv: hej! tack karin :) jag använder mig av animations i photoshop!

2009-08-05 @ 17:14:17
URL: http://thecompletetruth.blogg.se/
Postat av: marie

hej kära du, jag tror faktiskt att du är alldeles normal gällande de där kärlekskänslorna.



och så måste jag säga att dina val av ord är helt fantastiska! sådär lagom melankoliska, utan att bli alldeles för desperata/tråkiga.

2009-08-06 @ 13:25:38
URL: http://bapaba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0