åtta - so just blow your mind

Något har gått väldigt snett med världen det senaste. Ungdomar dödar varandra, barn utnyttjas och bomber faller över oskyldiga. Det är inte bara den stora världen som har en svacka, även våra små världar hoppar upp och ner som studsbollar.

Så till er alla som någon gång känt er lite ur gängorna, här kommer Karins uppmuntringstips!

Det finns musik. Och så finns det Musik. Musik som kan ge gåshud över hela kroppen, musik som kan få dig att tänka och känna. Här är några låtar som aldrig misslyckas med att få mig att se lite ljusare på tillvaron.

Simon and garfunkel - The 59th Street Bridge Song (Feelin’ Groovy)

Tänk att 1,50 minuter kan innehålla så mycket "må bra". Jag kan inte låta bli att börja digga när jag hör den, det spelar ingen roll om det är på bussen eller i Icakön.

"Slow down, you movin' too fast
You gotta make the moment last
Just kickin' down the cobblestones
Lookin' for fun and
Feelin' groovy"


Do you believe in magic – The Lovin Spoonful


"Do you believe in magic in a young girl's heart
How the music can free her, whenever it starts
And it's magic, if the music is groovy
It makes you feel happy like an old-time movie
I'll tell you about the magic, and it'll free your soul"

Texten är helt underbar. Denna fras är som en liten personifiering av mig. Gamla filmer och bra musik är som magi, det frigör själen och kan göra mig glad igen. Låten handlar inte bara om mig, utan hela den känslan som jag försöker förmedla.

Sist men långt ifrån minst på den här listan kommer självklart Håkan Hellström. På klubbar, Gator och i Soffor. Ja, när en av Håkans fartfyllda låtar börjar spelas så blir jag helt varm inombords och det är omöjligt att inte dansa. 

Ge och få uppskattning. Det här låter lite flummigt. Men det slog mig när Marie skrev hur glad hon blev för en bild. Ingen stor händelse men det fick mig att förstå det superbra med uppskattning. En vän blir glad av något jag gör. Denna vän berättar för mig hur mycket hon uppskattade min handling. Jag blir glad igen för att jag gjorde min vän glad osv. Det hela binds ihop till ett kretslopp av gladhet..

Sol.
Vad jag förstår så är det någonslags vitaminer i solen som får oss människor att må bättre. Jag tror min kropp älskar de vitaminerna. Min näsa vänds alltid mot solen, precis som blommor gör, jag blundar och drömmer mig bort i den varma mysigheten.

Solklara uppmuntrare är även: Fina filmer med lyckliga romantiska slut. Vara med de människor man tycker om. Fet, salt åderförkalkande mat. Nu blev jag trött på att blogga. Jag ska gå och klappa min katt. Hej då.


PS. På onsdag åker jag, Jenny, Maria och en Skellefteåbrud med fint hår till London. Väldigt impulsivt och jag har egentligen inga pengar men ett litet äventyr är precis vad jag behöver.


Kommentarer
Postat av: marie

Vi svenskar (jag är medveten om att jag generaliserar nu) är så himla dåliga på att visa uppskattning! MER KÄRLEK TILL FOLKET! Har någon en fin kjol - säg det. Gör någon en fin sak för dig - visa din uppskattning! Idag ringde min moster mig och undrade hur jag hade det, osv. När vi skulle lägga på sa jag "Det var jättekul att du ringde!" och hon blev nog lite förvånad. Självklart förstår hon ju att jag tycker att det är kul att hon ringer, men hon var nog inte beredd att höra rakt ut att hon gjort någon glad genom att endast ringa ett litet samtal. (nu ska jag sluta skriva här, för det blir bara svammel. hoppas du förstår!)



Och precis som du skriver är det ett kretslopp; du blev glad för att jag blev glad och nu är jag glad för att du blev glad över att jag blev glad.



Puss!

2009-09-02 @ 19:39:34
URL: http://bapaba.blogg.se/
Postat av: Chris

Kloka ord fr- VADÅ LONDON!? JAg vill också!!

2009-09-03 @ 16:31:39
URL: http://snapfish89.blogspot.com
Postat av: maria med världens bästa strumpor

Vad jag tänker på? Jag tänker på London!! Picadilly Circus- där mötte jag dig..wohoooyeah! :D Kommer kanske och mest troligt bli hur bra som helst!

2009-09-03 @ 19:17:58
Postat av: Signe

Amelie från montmartre, frukost på Tiffany's och I hetaste laget slår aldrig fel! ;) (och London är faktiskt en helt godkänd depp-kur)

2009-09-03 @ 23:50:05
Postat av: Anonym

svar: haha, tycker det var bra att du inte glömde! annars hade jag varit smått förvirrad såhär på kvällskvisten.

2009-09-08 @ 00:14:43
URL: http://bapaba.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej fin blogg=)

Vad sägs som att lägga till varandra på bloglovin?

2009-09-08 @ 18:40:56
Postat av: Bella

Hej fin blogg=)

Vad sägs som att lägga till varandra på bloglovin?

2009-09-08 @ 18:41:19
URL: http://awrittenlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0